Waarom DV360 verkiezen boven Google Ads?

DV360 is het geavanceerde platform van Google om geautomatiseerd advertenties in te kopen.

DV360 is een platform dat specifiek is ontworpen voor programmatic advertising (het geautomatiseerd inkopen van advertentieruimte op verschillende apps en websites) (Display, Native, Online Video, Online Radio, Digital Out Of Home, Connected TV) en biedt adverteerders meer mogelijkheden om hun digitale advertentiecampagnes te beheren en te optimaliseren. Het stelt adverteerders in staat om advertenties preciezer te targeten, te personaliseren en te meten, dankzij geavanceerdere targetingopties, grotere bereik van verschillende publishers (websites en apps) en geavanceerde biedingsstrategieën om beter de doelstellingen van onze klanten te kunnen behalen.

Google Ads is daarentegen een algemener online advertentieplatform waar adverteerders verschillende soorten advertenties kunnen maken en beheren, waaronder zoekadvertenties, displayadvertenties, videoadvertenties en meer. Hoewel Google Ads ook programmatic advertising toestaat, biedt DV360 meer geavanceerde mogelijkheden en functionaliteiten specifiek gericht op programmatic advertising.

Er zijn verschillende redenen waarom een adverteerder DV360 zou moeten inzetten in plaats van Google Ads:

Meer targeting opties

Allereest biedt DV360 adverteerders een breed scala aan targetingopties, zoals gedrags- en contextuele targeting, demografische targeting, geolocatietargeting en meer. Dit stelt adverteerders in staat om hun advertenties nog preciezer aan te laten sluiten bij de doelgroep. Tevens kan je met het platform deals maken met de publishers, zodat je op specifieke plaatsen binnen hun apps en websites kan adverteren tegen bepaalde kosten. Deze afspraken kunnen erg goed helpen bij het bereiken van verschillende doelgroepen en daarmee het behalen van diverse doelstellingen.

Groter bereik

Dit zorgt direct ook voor een veel groter inventory (alle plekken die je op websites en apps op kunt inkopen) bereik op DV360. Het heeft toegang tot een grote variëteit aan advertentieruimte, zowel bij Google zelfs als bij externe advertentie-exchanges en -netwerken. Dit betekent dat adverteerders hun advertenties op een breder scala aan websites en apps kunnen laten zien, waardoor ze een groter bereik krijgen. Tevens kun je dit veel beter reguleren, wat zorgt voor brand safety en hygiëne. De kwaliteit die je voor de media inkoop krijgt wordt daardoor een stuk hoger.

Geavanceerdere biedstrategieën

Misschien wel het belangrijkste verschil tussen DV360 en Google Ads zijn de geavanceerdere biedingsstrategieën. Met DV360 kunnen adverteerders gebruik maken van geavanceerde biedingsstrategieën, zoals geautomatiseerd bieden op basis van doelgroepsegmenten, tijd of plaats. Dit stelt adverteerders in staat om hun biedingen effectiever te optimaliseren en resultaten te maximaliseren. Zo stuur kun je zelfs een eigen custom biedstrategie maken waar je aangeeft wat een bepaalde conversie (stap in het aankoop- of beslissingsproces) mag kosten. Het algoritme van DV360 gaat dan aan de slag en zorgt voor de beste resultaten.

Veel meer kanalen

Binnen DV360 is het mogelijk verschillende kanalen in te zetten. Elk kanaal dient haar eigen doel. Binnen Google Ads is het niet mogelijk zo veel verschillende programmatic kanalen in te zetten. De kanalen die je binnen DV360 kunt inzetten zijn Display, Native, Online Video, Online Radio, Connected TV, Digital Out Of Home (DOOH), Youtube of Gmail. Een groot assortiment aan mogelijkheden dus.

Meer inzichten

Als laatste zien wij dat er een groot verschil zit tussen rapportage en meting binnen beide platformen. DV360 biedt uitgebreide rapportage- en meetmogelijkheden, waarmee adverteerders inzicht krijgen in de prestaties van hun advertenties, zoals vertoningen, klikken, conversies en meer. Deze gegevens stellen adverteerders in staat om hun campagnes te analyseren en te optimaliseren voor betere resultaten. Wanneer je DV360 koppelt met CM (Campaign Manager) van Google, kan kun je sturen op floodlights (pixels). Deze resultaten kun je, naast dat je het algoritme er gebruik van laat maken voor de beste resultaten, eenvoudig analyseren en optimaliseren op basis van de opgedane kennis.

Het gebruik van DV360 in plaats van Google Ads biedt adverteerders dus meer geavanceerde mogelijkheden en functionaliteiten voor programmatic advertising, waardoor ze hun digitale advertentiecampagnes effectiever kunnen beheren en optimaliseren.

Hoe wij AI inzetten bij het automatiseren van online marketing werkzaamheden 🤖
Direct contact met ons opnemen?

Stuur ons een bericht.

Wij sturen je zo snel mogelijk een bericht terug.
Bedankt! We sturen je zo snel mogelijk een berichtje terug.
Oeps! Dat ging niet helemaal goed. Probeer het opnieuw.